Žáci se zapojili do tvorby videa o udržitelném městě
ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

ADRA Česká republika

Array ( [0] => stdClass Object ( [id_category] => 44 [id_type] => 0 [id_alias_category] => [id_podstromu] => [id_parent_category] => 1 [id_document] => [id_root_node] => 1 [id_modul] => [id_user] => 73 [id_layout] => [title] => Oddělení vzdělávání [is_container] => [is_prefered] => [is_hide_column] => [is_perex] => 1 [is_private] => [is_deleted] => [address] => [url] => oddeleni-vzdelavani [urlfull] => oddeleni-vzdelavani [password] => [poradi] => 4 [hloubka] => 1 [left_node] => 930 [right_node] => 1161 [id_menu_vertical] => ) )
Oddělení vzdělávání
Main banner

ADRA > Oddělení vzdělávání

 

 

Hlavní donoři:

Logo České rozvojové agentury

 

 

 

Jsme členy

 

 

Podporujeme

 

  

Podporují nás

  

         

 

 

  

 

 

Žáci se zapojili do tvorby videa o udržitelném městě

26.8.2020

Na oddělení vzdělávání chystáme několik animovaných videí, která se budou využívat ve výuce zeměpisu na 2. stupni základních škol. Před prázdninami se do tvorby videa zapojili i žáci 8. a 9. ročníku ZŠ Brána jazyků s rozšířenou výukou matematiky. Tvorba videí je součástí projektu Digitální vzdělávací zdroje pro výuku zeměpisu, který byl podpořen ze zdrojů ESF a MŠMT.

Videa jako interaktivní příběh aneb Vstup do děje

V rámci projektu budou vytvořena čtyři krátká animovaná videa, z nichž jedno bude určeno žákům s odlišným mateřským jazykem. Tato videa přiblíží žákům některé hlavní myšlenky spojené s cíli globálního rozvojového vzdělávání. Jelikož chceme žáky nejen vzdělávat a vést k zodpovědnosti za svět kolem nich, ale také inspirovat a pobavit, rozhodli jsme se pro formu interaktivního příběhu. Interaktivita videí spočívá v tom, že žáci v určitých momentech budou rozhodovat, jak by se měli zachovat hrdinové příběhu. Dalo by se říci, že „vstoupí do děje”. Po pečlivém zvážení nejvhodnějšího řešení provedou volbu a následně uvidí důsledky svého rozhodnutí. 

Žáci v roli kritiků a kreativců 

Před prázdninami se nám podařilo dokončit scénář prvního videa k tématu udržitelné město. Hotový scénář jsme následně zaslali k odbornému posouzení a pak už nastal ten nejdůležitější okamžik. Zkouška ohněm, která měla ověřit, jak na scénář budou reagovat samotní žáci. 

Jelikož v předprázdninové době žáci fungovali na bázi distanční výuky, využili jsme k ověření možnosti internetu a  práce ve sdíleném prostředí. Díky ochotě učitelky Evy Wolfové se do ověřování zapojili žáci 8. a 9. ročníku ZŠ Brána jazyků, kterým učitelka poslala odkaz na sdílený dokument se scénářem k videu. Výhodou sdíleného dokumentu  je, že do něj může přidávat komentáře každý, komu vlastník udělí práva. A právě to žáci dělali. Řídili se přitom následujícím zadáním: 

 

Pak už se žáci pustili do hry na kritiky a kreativce. K naší radosti začali postupně ve vláknech reagovat na komentáře spolužáků, čímž se místy rozproudila zajímavá diskuze. 

Na závěr jsme samozřejmě všechny komentáře pečlivě zhodnotili a ty relevantní zapracovali do scénáře. V průběhu ověřování se nám potvrdilo, že kromě cenné zpětné vazby je tento způsob práce přínosný i proto, že rozvíjí digitální dovednosti žáků (práce v online prostředí), jejich kreativitu a kritické myšlení.

Všem zúčastněným děkujeme za spolupráci!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 



Kategorie: Oddělení vzdělávání